Hoe communiceer jij met B2B-klanten?

Heb je zakelijke klanten of prospects? En wil je hen overtuigen van jouw producten en diensten, zodat ze klant blijven of juist worden? Dan verwachten ze dat je hen als professionals benadert, niet als consumenten. Logisch toch?

Investeren in bijvoorbeeld een brandmeldinstallatie, een hoogspanningsstation of een poedercoatinstallatie is nu eenmaal complexer dan nieuwe kleding kopen. Bij zakelijke investeringen spelen vaak meerdere stakeholders en belangen mee en duren beslissingstrajecten langer.

Het talent van Rogér om complexere onderwerpen op een toegankelijke manier te beschrijven, is bewonderenswaardig. Net als zijn proactieve en meedenkende benadering. Hij heeft een hoog niveau van professionaliteit....
Jerry Nijssen
Introductions & Campaigns Manager Aalberts hydronic flow control

B2B-communicatie is complexer

B2B-communicatie is ingewikkelder en verloopt in het ideale geval dus anders. Hoe overtuig je jouw klanten en prospects dan zonder hen te overladen met informatie? Door hen te helpen met kiezen en uitleg te geven, op elk moment in de ‘customer journey’. Hun keuzestress mag jouw verkoop niet belemmeren.

Daarom wil je zorgvuldig en professioneel communiceren. Met de juiste woorden, zonder blabla. Dat vraagt om een goede tekstschrijver / copywriter. Iemand die:

  • vertrouwd is met B2B-doelgroepen en hun specifieke informatiebehoeften;
  • jouw relaties (intern en extern) als een volwaardig gesprekspartner ervaren;
  • voor elk communicatiedoel en -kanaal de juiste teksten schrijft;
  • sterke, inspirerende en soepel lezende teksten schrijft die mensen raken en waarin zij zich herkennen.
Sinds dag één ben ik blij met de samenwerking. Rogér heeft aan een half woord genoeg, maar overlegt waar nodig. Hij neemt het proces geheel uit handen en voorziet precies in de behoeften...
Annemijn Kroon
Strategisch content marketing consultant Hanzestrohm

Technische teksten van en voor professionals

Als professioneel tekstschrijver en copywriter beheers ik:

  • Commerciële teksten
  • Informatieve teksten
  • Technische teksten
  • Diverse schrijfstijlen (informatief, wervend, persuasief, educatief, enz.)
  • Short copy en long copy (van slogan tot jaarverslag)

Als technisch schrijver kan ik de meest uiteenlopende ( technische ) teksten voor jou professioneel schrijven en redigeren tot op het hoogste Europees taalniveau (C2). Ook verzorg ik vertalingen, eventueel in samenwerking met een uitstekend technisch vertaalbureau. En heb je plannen voor een magazine of boek, bijvoorbeeld voor een jubileum? Dan kun je mij – met 15 jaar ervaring als hoofdredacteur –  inschakelen voor de conceptontwikkeling en redactionele begeleiding

Vertrouw daarom op mijn ruime schrijfervaring als tekstschrijver / copywriter voor onder andere de bouw en industrie. Ik interview ‘van minister tot monteur’, ook in het Engels. En ik respecteer jouw klanten net zozeer als mijn eigen relaties, zoals een ambassadeur betaamt. 

Rogér is sterk in het ontwikkelen en schrijven van content, heeft een grondige werkwijze en een kritische benadering. Ook is hij een goede sparring partner bij uiteenlopende projecten....
Gert Jan van Hilten
Marketing Communications Manager Prysmian Group

Voor elk communicatiemiddel:

  • Brochure
  • Persbericht
  • Nieuwsbrief
  • Mailing
  • Magazine
  • Blog
  • Social media post
  • Whitepaper
  • Reportage
  • Website
  • Catalogus
  • Advertentie
  • Projectreferentie
  • Pay off en slogan
  • Plan van Aanpak (op EMVI-basis)
  • Artikel
  • Advertorial
  • Speech
  • Boek
  • Rapport
  • Presentatie

Jouw voordelen:

Ik schrijf aansprekende teksten op maat voor B2B communicatie. Dus houd ik rekening met de specifieke kracht van elk medium en de behoeften van iedere B2B doelgroep. Van fabrikant tot eindgebruiker, van installateur tot corporatie en van beheerder tot technische dienst. Want ik spreek de taal van techneuten, verkopers én….marketeers.

Organisaties vragen mij vooral om toepassingsgerichte teksten. Met veel plezier en interesse ‘vertaal’ ik moeilijke materie naar hapklare teksten. Content die tot de verbeelding spreekt en verantwoord en bruikbaar is (we make sense). Of het nu gaat om installaties, processen, technologieën, onderzoeksrapporten, wet- en regelgeving of producten en diensten.

Dankzij mijn kennis en ervaring heb jij minder rompslomp. Op de eerste plaats kan ik met weinig input aan de slag. Meestal volstaat een korte briefing, die ik combineer ik met bureau-onderzoek en interviews. Daarnaast werk ik snel en accuraat. Verder regel ik dat geïnterviewden de tekst goedkeuren. Jij krijgt dus kant-en-klare content, eventueel inclusief fotografie.

Scroll naar boven