Strategie voor marketing, pr en content

Wil jij jouw marketing structureel herzien of heb je een acute vraag? Zoek je beleidsmatig advies of praktische hulp? Ik help je altijd verder.

Mijn bureau werkt content driven. Daarom heb ik me gespecialiseerd in B2B communicatie. Want in B2B gaat inhoud vóór de vorm en dat past beter bij mij. Maar mijn devies is ook: ken de contekst van de content. Dus als ik teksten of foto’s maak, houd ik strategisch en conceptueel rekening met de contekst waarin die worden gebruikt. Zodat de content beter scoort.

Klanten waarderen mijn B2B expertise (journalistiek, copywriting, reclame, marketing, pr en persvoorlichting). Zij schakelen mij in voor content, maar ook voor tactisch en strategisch communicatieadvies en conceptontwikkeling. Dus wil jij ook sparren over jouw marketingstrategie of communicatieplan? Dan zit je hier goed.

Als ik content maak, denk ik overigens automatisch strategisch en conceptueel met je mee. Zo houd ik rekening met zaken als doelgroep, medium, customer journey en vormgeving, bladformule, huisstijl en corporate identity.

Hoe pak je marketing en pr strategisch aan?

Is jouw marketing/pr drastisch aan vernieuwing toe? Dan zorg ik voor planmatig(e) advies en ondersteuning. Mijn aanpak bestaat uit:

  • Marketingscan: analyse van jouw bedrijf en markt
  • Marketingstrategie: meetbare doelen en instrumenten
  • Actieplan marketing/communicatie: operationele planning
  • Uitvoering en evaluatie: implementatie en controle.

Ik maak geen vage plannen of dikke rapporten, maar geef doelgericht marketingadvies.

Extra diensten:

Veel organisaties benaderen mij met een acute vraag. Zij willen snel een persbericht, brochure of bijvoorbeeld nieuwe webcontent. En die maak ik dan. Maar ik kijk ook verder. Bijvoorbeeld naar positionering of besparingen. Ik denk met je mee vanaf de eerste kennismaking.

Je kunt mij ook inschakelen als interim voorzitter, marketeer, trainer of hoofdredacteur. Zowel freelance als in company. Zo beschik je toch over de vakman die je (even) niet in huis hebt.

Ben je dol op marktonderzoekcijfers? Ik ook! Ik heb ervaring met het opzetten, uitvoeren en beoordelen van onderzoeken in samenwerking met grote marktonderzoeksbureaus.  Zowel kwantitatief als kwalitatief. Dus wil je onderzoek doen of een onderzoeksrapport kopen? Loop dan geen risico, maar bel mij eerst voor kritisch advies.

Scroll naar boven