Wil je aandacht in de pers?

Heb jij nieuws en wil je graag free publicity? Bijvoorbeeld over een productinnovatie, een project, een evenement of certificering. Dan kun je een persbericht schrijven en versturen om aandacht in de pers te krijgen.

Maar hoe krijg je redacties zo ver dat ze jouw persbericht ook echt verwerken? Met professionele persservice. Daarvoor moet je een nieuwswaardig en goed geschreven persbericht met sterk beeldmateriaal hebben, de juiste mediakeuze maken en over een actueel persbestand van redacteuren beschikken.

Net zoals je jouw klanten en prospects doelgericht benadert om iets te verkopen, moet je dat ook doen met redacteuren en journalisten. Je houdt dus rekening met hun specifieke wensen, behoeften en werkwijze. Ook bewaak je aspecten als timing, exclusiviteit en embargo’s.

Geen commerciële teksten

Bedrijven die zelf hun persbericht maken, sturen redacties vaak hetzelfde verkoopverhaal als klanten. Dat werkt niet en wekt de ergernis op van redacteuren. Als je redacties wilt prikkelen om over jouw nieuws te publiceren, is een andere, no-nonsense aanpak nodig. En je moet creatief zijn om op te vallen tussen die berg persberichten die redacteuren dagelijks ontvangen.

Je kunt het zelf proberen of vertrouwen op mijn jarenlange ervaring als hoofdredacteur en als B2B persbureau. Ook bij redacties geldt: je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk.

Redactionele persberichten

Als hoofdredacteur van technische vakbladen redigeerde ik 1.001 persberichten. Nu maak ik als technisch schrijver de persberichten zelf, met name voor technische bedrijven (bouw, industrie, infra, transport, enz.). Dat gebeurt op basis van interviews, desk research en eventueel locatiebezoek. Ook verzorg ik als je wilt de fotografie, beeldbewerking, monitoring, enzovoorts.

Persbericht versus advertentie

Denk jij dat een persbericht niets kost en beter is dan adverteren? Bedenk dan dat elke communicatievorm zijn eigen kracht heeft. Een persbericht kán een goed middel voor publiciteit zijn. Hier zijn enkele verschillen tussen een persbericht en een advertentie:

  • Een advertentie biedt gegarandeerde publiciteit.
  • Publicatie van een persbericht is vaak kosteloos.
  • Een advertentie plaatsen kost (veel) geld.
  • Het maken en verspreiden van een persbericht kost tijd (en dus geld).
  • Adverteren kost altijd geld.
  • Publicatie van een persbericht is onzeker (omvang, inhoud, plek, moment).
  • Adverteren is publiciteit controleren.
  • De kracht van perspubliciteit is geloofwaardigheid.
  • Afnemers hechten steeds minder waarde aan advertenties.
  • Perspubliciteit schept een goed klimaat voor reclame.
  • Advertenties vullen persberichten goed aan (herhaling).

Professionele persservice van A tot Z

Ik bied met mijn persbureau professionele persservice van A tot Z, ook internationaal. Dat houdt in:

  • Vakkundige nieuwsgaring (ruim 25 jaar ervaring in vakbladjournalistiek)
  • No nonsense nieuwsselectie (argumentatie, bewijsvoering, enz.)
  • Leesbare en correcte weergave (helder en prikkelend)
  • Overtuigingskracht door technische knowhow (redacteuren en interviewees)
  • Professionele teksten (stijl, opbouw) en foto’s (kwaliteit, inhoud)
  • Herkenbare afzender (jouw logo)
  • Snelle publicatie (hapklare en complete documenten)
  • Geen rompslomp (verzending en ‘monitoring’ doe ik ook)
  • Eerlijke communicatie (geen onnodige profilering van mijn persbureau)
  • Up to date internationaal persbestand op maat (gratis actualisering)
  • Deskundig advies over omgang met redacties, advertentieverkopers en autoriteiten.

Genoeg redenen dus om voor Seneca Media als persbureau te kiezen. Meer weten over de (pers)communicatiemogelijkheden voor jouw organisatie?

Bel 06 29 33 00 48 of mail naar info[AT]senecamedia.nl

Scroll naar boven