professionele persberichten over techniek

Professionele persberichten over techniek

Wil jij een goed (industrieel) persbericht maken en versturen? Laat ons B2B persbureau dat doen! Als specialist bieden wij professionele service van A tot Z, ook internationaal.

 

Onze tekstschrijver was 15 jaar lang hoofdredacteur van diverse technische vakbladen en redigeerde 1.001 persberichten. Nu maakt hij met zijn persbureau jaarlijks vele persberichten voor m.n. technische bedrijven (bouw, industrie, infra, transport, enz.). Dat gebeurt op basis van interviews, desk research en eventueel locatiebezoek. Ook verzorgt ons persbureau fotografie en beeldbewerking.

 

Waarin verschilt een persbericht van een advertentie?

Denk jij dat een persbericht niets kost en beter is dan adverteren? Bedenk dan dat elke communicatievorm zijn eigen kracht heeft. Een persbericht kán een goed middel voor publiciteit zijn. Hier zijn enkele verschillen tussen een persbericht en een advertentie:

 

  • Een advertentie biedt gegarandeerde publiciteit.

  • Publicatie van een persbericht is kosteloos.

  • Een advertentie plaatsen kost (veel) geld.

  • Het maken en verspreiden van een persbericht kost tijd (en dus geld).

  • Adverteren kost altijd geld.

  • Publicatie van een persbericht is onzeker (omvang, inhoud, plek, moment).

  • Adverteren is publiciteit controleren.

  • De kracht van perspubliciteit is geloofwaardigheid.

  • Afnemers hechten steeds minder waarde aan advertenties.

  • Perspubliciteit schept een goed klimaat voor reclame.

  • Advertenties vullen persberichten goed aan (herhaling).

 

Waarmee scoort ons persbureau?

Hoe kan het dat wij zoveel persberichten maken en verspreiden?

 

  • Vakkundige nieuwsgaring (ruim 25 jaar ervaring in vakbladjournalistiek)

  • No nonsense nieuwsselectie (argumentatie, bewijsvoering, enz.)

  • Leesbare en correcte weergave (helder en prikkelend)

  • Overtuigingskracht door technische knowhow (redacteuren en interviewees)

  • Professionele teksten (stijl, opbouw) en foto’s (kwaliteit, inhoud)

  • Herkenbare afzender (uw logo)

  • Snelle publicatie (hapklare en complete documenten)

  • Geen rompslomp (verzending en ‘monitoring’ doen wij ook)

  • Eerlijke communicatie (geen onnodige profilering van ons persbureau)

  • Up to date persbestand op maat (gratis actualisering)

  • Deskundig advies over omgang met redacties, advertentieverkopers en autoriteiten.

 

Genoeg redenen dus om voor ons persbureau te kiezen. Meer weten over de (pers)communicatiemogelijkheden voor jouw organisatie?

Bel 06 29 33 00 48 of mail naar info[AT]senecamedia.nl